דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות עריכת צוואה? 

מאת    [ 10/04/2009 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2684 פעמים ]

חשיבות עריכת צוואה

הנטייה הטבעית של רוב בני האדם היא שלא להתעכב במחשבות על יום פטירתם ועל מה שיעשה ברכושם לאחר יום זה. אולם, אירוע זה הנו לרוב בעל השפעה מכרעת בכל הקשור ליקיריו של האדם. הצוואה הינה למעשה "כלי" בידיו של האדם לתכנן ולומר את דבריו האחרונים, קרי, לתכנן את ההשלכות הנובעות מפטירתו ביחס לרכושו. חשוב לציין, כי גם מנוח אשר לא השאיר אחריו צוואה אינו מפקיר את רכושו וכי קרוביו, קרי, בן הזוג, ילדיו, הוריו ואחיו, ייהנו מירושתו כפי שקבוע סעיף 1 לחוק הירושה תשכ"א -1965 "במות אדם עובר עזבונו ליורשיו", במילים אחרות, בהעדר צוואה, כאמור, יקבע אופן חלוקת העיזבון בהתאם להוראות חוק הירושה. כך, הלכה למעשה, הדרך היחידה העומדת בפני אדם להוריש את עזבונו לפי רצונו ומצפונו ומכל סיבה אחרת (העדפה של בן משפחה כלשהו על אחר, מינון החלוקה, נישואין שניים וכיוצ"ב) הינה באמצעות עריכת צוואה עפ"י דין.

מהי אם כן חשיבות עריכת צוואה ?

למעשה קיימות מס' תשובות, חשובות יותר או פחות, ביחס לכל מוריש, הן מניעת "מלחמות ירושה" בין יורשים, הן תכנון מחושב וכלכלי של חלוקת הנכסים בין היורשים לצורך חיסכון בתשלומי מיסים (לעיתים קרובות תשלומי עתק), הן הקטנת עלויות רבות הכרוכות במימוש העיזבון, הן חלוקת העיזבון לפי רצונו המלא והמדויק של המוריש ועוד. ניטול לדוגמא מקרה בו מוריש הותיר אחריו מס' נכסים שהיו בבעלותו, הרי שאם אותו מוריש לא הותיר אחריו צוואה המסדירה את חלוקת הנכסים באופן מושכל בין היורשים או לא הותיר צוואה כלל, יתחלקו נכסיו בין כל היורשים עפ"י הוראות חוק הירושה, דבר שיכול להיות בעל עלות כלכלית עצומה ומיותרת לעומת מקרה בו חולקו הנכסים באופן מושכל. דוגמא נוספת היא במקום בו אחד היורשים יבקש לרכוש את חלקם של היורשים האחרים, פעולה זו, תהיה קרוב לוודאי כרוכה בחיוב לא מבוטל בתשלום מיסים, אשר היו נחסכים אם הייתה נערכת צוואה מתוכננת הצופה פני עתיד. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון בעריכת צוואה הוא מצבו המשפחתי של המוריש, באם הוא נשוי, גרוש, אלמן או ידוע בציבור, כאשר בכל אחד ממצבים אלה יש בכדי להשפיע, מטבע הדברים, על חלוקת הרכוש בצוואה וביתר שאת במקום בו טרם הסתיים הליך גירושין שכידוע, עלול להימשך זמן לא מבוטל.

לסיכום, עריכת צוואה באופן מושכל ומתוכנן תבטיח כי עזבונו של המוריש יועבר עפ"י רצונו הבלעדי ליקיריו, כאשר מתוך 4 סוגי הצוואות הקיימות, צוואה בע"פ (שקיומה מצריך הצטברות תנאים מיוחדים), צוואה בפני רשות (בפני שופט או רשות המוכרת לכך), צוואה בכתב יד (כתב היד של המוריש) הדרך המקובלת, הנפוצה והמומלצת ביותר היא צוואה בפני עדים, קרי, בנוכחות שני עדים שאינם בעלי עניין בצוואה, החותמים על גוף הצוואה כראיה לרצון המוריש.


אין במאמר זה להוות תחליף לייעוץ מקצועי והוא מהווה מידע כללי בלבד.
משרד מור,בוקר ושות', מונה שני שותפים בעלי ותק וניסיון רב בתחום המשפט, משרדנו מנהל מספר רב של תביעות מורכבות המצריכות מומחיות. משרדנו מונה צוות: עו"ד דיני עבודה, עו"ד דיני משפחה עו"ד גירושין, הוצאה לפועל, נדל"ן, מסחרי - אזרחי.
תחומי המומחיות העיקריים של משרדנו:
?דיני עבודה - הגשת תביעות ובקשות שונות לבתי-הדין לעבודה, ייצוג עובדים ומעבידים, ייצוג עובדים בהליך של פירוק חברה, פיצוי פיטורין, דמי מחלה, דמי הבראה, חופשות, קופות גמל, הלנת שכר, תאונות עבודה ועוד .
?דיני משפחה - ייצוג בבתי המשפט לענייני משפחה ובתי-הדין הרבניים, בין היתר, הליכי גירושין, תביעת למזונות, תביעות רכושיות, עריכת צוואות וטיפול בירושות.
?משפט אזרחי-מסחרי - הגשת תביעות מגוונות בבתי-המשפט בערכאות השונות, ייצוג בבתי משפט (ליטיגציה) לרבות בהליכי גישור ובוררות.
?הוצאה לפועל - עריכת בקשות שונות לחייבים וזוכים, הגשת התנגדויות, ייצוג בפני ראש ההוצאה לפועל, טיפול בחובות משכנתא וכינוסים.
?מקרקעין - ליווי רכישה ומכירת דירה יד שניה (עריכת הסכמי מכר, טיפול באישורי מיסים וכו'), ליווי רכישת דירה מקבלנים, ליווי בעסקאות קומבינציה וקבוצות רכישה.
הייעוץ המשפטי ניתן במגוון רחב של תחומי משפט תוך ייצוג וליווי הפעילות העסקית השוטפת של הלקוחות.
משרדנו דוגל בהענקת מירב תשומת הלב ללקוח, תוך מתן יחס אישי ומקצועי והכל על מנת שתזכה לייצוג המשפטי הטוב ביותר וללא תנאים. הטיפול המשפטי ניתן תוך הקפדה יתרה על דיסקרטיות ונאמנות מלאה, כמתחייב על פי חוקי האתיקה של עורכי הדין בישראל.

בין לקוחות משרדנו נמנים מאות לקוחות מרוצים בכלל רבדי המשק וביניהם לקוחות פרטיים, לקוחות עסקיים, מוסדות פיננסיים, קבלנים, חברות וארגונים שונים.
http://www.smart-get.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב